Content
Hoe krijg je de hele organisatie zo ver dat iedereen toegankelijke documenten maakt? Hoe richt je de informatiesystemen zo in dat ze helpen om toegankelijk te publiceren? Wat doe je als je afhankelijk bent van derden die de informatie niet toegankelijk aanleveren? Donderdag 21 november 2019 geeft Forum Standaardisatie de workshop Praktijkvoorbeelden digitale toegankelijkheid. De workshop vindt plaats in De Eenhoorn in Amersfoort (naast het station), van 13.00-16.45 uur.
In deze workshop laten verschillende organisaties van de overheid zien hoe zij het aangepakt hebben. Zij vertellen hoe zij digitale toegankelijkheid hebben ingebouwd in hun processen en hoe zij hun organisatie daarvan hebben doordrongen. Ook ontzenuwen we een aantal mythen over de wetgeving, bijvoorbeeld dat je alles vanaf dag één helemaal op orde moet hebben, of dat je een keurmerk voor digitale toegankelijkheid moet halen.
Tijdstip | Onderwerp | Organisatie |
12.30u | Ontvangst met broodjes | |
13.00u | Interactieve opening | Forum Standaardisatie |
13.30u | Overheid, stop met PDF! Kritische keynote | Open State Foundation |
14.00u | Korte pauze | |
14.10u | Parallelle sessie praktijkcases (ronde 1) | Diverse organisaties |
15.10u | Korte pauze | |
15.20u | Parallelle sessie praktijkcases (ronde 2) | Diverse organisaties |
16.20u | Plenaire discussie, conclusies en afsluiting | Diverse organisaties |
16.45u | Borrel |
Voor wie is deze workshop?
De workshop richt zich op redacteuren, communicatiemedewerkers, documentatiespecialisten, ICT-projectmanagers, managers en andere geïnteresseerden uit de gemeenten, provincies, rijksoverheid, uitvoeringsorganisaties en ZBO's. Ook geïnteresseerden uit andere overheden en organisaties met een publieke taak (zoals onderwijs, zorg en nutsbedrijven) zijn van harte welkom. U kunt kosteloos deelnemen aan deze workshop.
Aanmelden en contact
Aanmelden voor deze workshop kan met een e-mail aan info@forumstandaardisatie.nl. Als u zich aanmeldt, geef dan graag aan of u gebruik maakt van de lunch en/of de borrel.